- den
Komunikace
- Komunikace a její vymezení
- Účastník porozumí principu efektivní komunikace a bude ji umět prakticky využívat
- Rozpozná komunikační styly a dá si pozor na „pasti“
- Naučí se zvládat náročné komunikační situace
- Bude schopen reflektovat své možnosti vylepšovat komunikaci, aby se mu lépe spolupracovalo s klienty, pracovním týmem i dalšími odborníky
- Alternativní komunikační kanály– přiblížení účastníkům možnosti alternativní komunikace
u klientů s narušenou komunikační schopností limitující sociální interakce. - Analýza potřeb organizace– účastníci porozumí procesu tvorby analýzy potřeb organizace a zásadám tvorby komunikačního plánu.
- Komunikační mix– osvojení konkrétních metod komunikace a vytvoření komunikačního mixu, který vede k efektivní komunikaci s cílovými skupinami.
- Vztahy s veřejností– v kurzu bude představena a vysvětlena důležitost vztahu a komunikace s veřejností.
- Možnosti komunikace, které by poté mohly využít například u donátorů či zřizovatelů
- Využití vztahů s veřejností v praxi
- Typy a formy vztahů s veřejností
- Nástroje vztahů s veřejností, jejich souvislost a možnosti aplikace ve výkonu sociální práce
- Síťování– způsoby a možnosti komunikace mezi jednotlivými pracovišti zabývající se sociální prací a multidisciplinární spolupráci.
- Příběhy klientů/dobrá praxe– zpracování příběhů klientů, které mohou dále předávat jako příklady dobré praxe.
- Nácvik dovedností, praktická cvičení, ukázky
- Práce s formou sdělení – zvládání stresu před veřejným vystoupením
- Práce s formou sdělení – neverbální komunikace
- Práce s formou sdělení – práce s hlasem a modulace řeči
- Práce s obsahem sdělení – stavba textu
- Práce s obsahem sdělení – trénink
- den
Prezentace
- Souvislost s výkonem sociální práce, základní principy a pojmy. Podstata, význam, funkce
a potřeba medializace v profesi sociální práce. - Základní stavební kameny prostředí medializace
- Nástroje medializace– charakteristika a praktické využití
- Prezentace výsledků své práce– výstupy nejrůznějších projektů, cíle a poslání služby, ať už před potenciálními sponzory, různými médii či veřejností, ale i klienty (stávajícími
i potenciálními)- Sociální pracovníci se naučí základní dovednosti nutné k vystupování na veřejnosti, před televizními kamerami a rozhlasovými mikrofony.
- Praktický nácvik– nácvik přípravy na rozhovor (prezentaci) po obsahové i formální stránce
- Příprava prezentace na dané téma tak, aby byla srozumitelná, aby bylo sděleno vše potřebné, aby byla zajímavá a poutavá.
- Při individuálních nácvicích rozhovorů před kamerou si účastníci mohou zmapovat své silné a slabé stránky a při následném rozboru videozáznamu si vytyčí další oblasti svého zdokonalování.
Medializace
- Využití medializace pro sociální pracovníky– důležitost hledání a rozšiřování forem oslovení klientů a donátorů
- Vzdělávání v oblasti medializace a marketingové komunikace– mediální tréninky sociální pracovníci potřebují pro každodenní výkon práce, hledat témata zajímavá pro veřejnost a také vhodně prezentovat výsledky své práce
- Média– aktuální trendy ve využívání sociálních médií či tvorby/úpravy webových stránek, na kterých mohou dobře prezentovat svoji organizaci navenek
Pro koho je kurz určen:
Vzdělávání je určeno pro sociální pracovníky, kteří splňují (kumulativně) následující podmínky:
- získali odbornou způsobilost dle § 110 odst. 4 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
- pracují na pozici sociálního pracovníka v době konání kurzu
- vykonávají činnosti podle § 109 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
- místo výkonu práce je na území České republiky
Přihlašovací formulář: ZDE